maandag 19 maart 2012

MAART- tassen en meer

Ben je populair als volgers gaan mailen waar je blijft?
Hermie stuurde een berichtje, leuk! Het grappige is dat ik net een aantal foto's van mijn fototoestel op mijn computer had gezet om ze hier te plaatsen dus ik was bezig maar dat berichtje geeft net dat duwtje dat ik nodig had om er direct aan te beginnen.
Afgelopen weekend was ik op Quiltweekend in Nunspeet, heerlijk alleen maar bezig met mijn hobby en met mij 47 andere quiltsters. Ik heb meegedaan aan een workshop tas maken.
Van te voren moesten we blokken snijden, ik had nog een stapeltje ouderwetse streepjesbroeken en bedacht me dat ik die er wel voor zou kunnen gebruiken.
Dus broeken lostornen, open persen en vervolgens blokken snijden. Je wilt niet weten hoeveel troep dat geeft.

We kregen een schema zodat we wisten hoe de blokken genaaid moeten worden. De foto hier laat de tas zien zo hij nu is, in elkaar en gevoerd en versierd. De hengsels moeten nog, maar ik had niet meer stof meegenomen. Wel heb ik geprobeerd om zoveel mogelijk originele details weer te gebruiken. Het lusje als sluiting komt dus gewoon van een oude broek en de knopen komen ook van de broeken. Nog een geluk dat ze weinig soorten knopen hadden vroeger want deze zijn ongeveer allemaal gelijk.
Aan de andere kant van de tas heb ik nog een kontzak weer gebruikt:, kijk maar linksonder:

Voor de binnenkant heb ik een oude lap gebruikt, ik weet het niet precies maar ik dacht dat het schortenbont was maar het kan ook onderrokkenstof zijn, wie het weet mag het zeggen ik zou het graag willen weten.:

Lekker want op deze manier heb ik weer een aantal zaken opgeruimd.

Karin was voor de eerste keer mee, ze naait tassen van koffiezakken. Ik gebruik de koffiebonen van de Hema en had al een heel stel zakken voor haar gespaard.
Kijk zo is het resultaat:
eerst de binnenkant, zelfs daar heeft ze een extra zak in gemaakt voor de portemonnaie, ik heb er even een licht lapje ingedaan zodat je het beter kunt zien.


en dit is de kant en klare. De hengsels zijn van een van de lappen die ik van mijn vriendin Andrea kreeg met de woorden: "kijk maar wat je kunt gebruiken en anders gooi je ze maar weg".
Ja weggooien gaat natuurlijk niet en ze kwamen nu prachtig van pas.
Toen Karin er klaar mee was mocht ik hem hebben! Geweldig hè?

3 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

't Zijn allebei supertassen!

Hermie zei

hahaha, het volgende bericht had ik wel gelezen, deze dus niet, prachtig die tas, ik heb nog oude spijkerbroeken liggen,daar zou het ook mooi van kunnen. De tas van koffiezakken is dat wel sterk dan? of is dat speciaal materiaal?

Karin Wastesson zei

Great that there is a picture of the koffie bag. I forgot to take a picture of it! I like it alot. The brown color is so nice and the turquise handles match really well!