zondag 1 september 2013

Van Klosjes in de Luingahof

Op zaterdag 17 augustus waren we met 5 mensen van onze Bee op de Oogst- en Kunstfair van 
De Luingahof in Bierum. We hebben een geweldige dag gehad, prachtig weer, leuke mensen, en een schitterende omgeving! Moet je je voorstellen, zit je in een boomgaard met appel-, peren en pruimenbomen, overal waar je kijkt zie je dat fruit hangen. Het was nog niet rijp helaas, dat kwam door het late voorjaar en de vakantie die wat vroeg is afgelopen dit jaar. Elk jaar wordt deze fair gehouden op de laatste zaterdag van de schoolvakantie.
Als je ooit in de buurt bent moet je echt gaan kijken, een kopje thee drinken in de prachtige boomgaard en genieten van al het moois wat je om je heen ziet. De openingstijden van de Luingahof staan op de website.

We hadden alle 5 verschillende quilts en tops mee en we werkten ook aan verschillende dingen dus hadden de mensen veel om te zien en te vragen.
Liesbeth was aan het spinnen, niet dat het veel met quilten heeft te maken maar 't is wel handwerken natuurlijk. Vooral kinderen keken hun ogen uit: 



Op de voorgrond Jennies hourglass quilt in bruin en beige, daar bovenop Bineke's Atarashi en haar vingerhoedjes (verder naar onderen laat ik daar een betere foto van zien)
Rechts voor een strippenquilt van Liesbeth die ze heeft gemaakt van eigen geverfde stoffen.
Aan de waslijn links mijn cobblestone top van de overhemdenruil waar ik al eens een blog over heb gemaakt en daarnaast mijn postzegelquilt van allemaal groene stoffen ( engels paperpiecen 2x2 cm)


Hier zie je wat kleine dingen die we hadden gemaakt voor de verkoop:


Achter Anne Claudine hangt mijn halve klosjestop. Ik had nog 8 rijen gespeld liggen en heb dat meegenomen om er aan te werken, het is niet onwijs groot en je kunt het gemakkelijk even wegleggen en nadenken is ook niet echt nodig dus kun je mensen van alles vertellen over onze hobby, omdat we met z'n vijven waren en iedereen iets anders liet zien was het promotioneel gezien een succes. 



De mensen vragen vooral: doet u alles met de hand? En: hoe groot moet het worden? 
Het is dan best wel handig dat je al een halve (ongeveer) top afhebt dan zien de mensen ook beter wat het effect is van al die kleine klosjes. We hebben genoten van alles en iedereen, als het aan ons ligt komen we graag volgend jaar terug.
Afgelopen maandag vertrokken we weer naar Texel om een dag op te passen op de kleinkinderen, mijn klosjes gingen mee want ik heb weer helemaal de smaak te pakken. 
Ik had 8 rijen gespeld liggen en mijn doel voor de afgelopen week was om alles aan elkaar te krijgen, dat is gelukt.
Nu liggen er weer 8 rijen aan elkaar gespeld maar ik denk dat ik die meeneem naar de Elzas, lekker werkje voor onderweg. 

Nu ga ik nog even mijn cadeautje van Hermie afmaken, zodra het klaar is zal ik een foto maken en het hier plaatsen.

Geen opmerkingen: