donderdag 19 september 2013

Val d'Argent


Donderdagochtend om 9 uur vertrokken uit Ommen, vlakbij Hardenberg kwam ik er achter dat ik mijn tas en dus portemonnaie, paspoort, rijbewijs enz.vergeten  was, handig is anders dus terug! Dat schiet niet echt op kan ik je zeggen. 
Goed weer onderweg tegen alle voorspellingen in. Het is wel erg druk en op veel plekken wegwerkzaamheden, al met al zijn we pas tegen 19.00 uur in Ribeauvillé, uitpakken,
 uit eten, wijn en vroeg naar bed. Zelfs in de etalages in Ribeauvillé aandacht voor de quilttentoonstellingen. 
De volgende morgen naar de supermarkt voor ontbijtspullen en naar de bakker voor vers brood, alles op loopafstand. 
Dan op naar de tentoonstellingen.

Lappies stof stond er bij. Dit komt van de tentoonstelling van Zuid Afrika.
We bekijken alle tentoonstellingen in St. Croix aux Mines, Rombach le Franc en Liepvre. We hebben prachtig weer. Direct bij de eerste stop komen we Ingrid en Laura al tegen en even later Mieke. Kleine wereld.

Er hingen erg veel

Artquilts, wij houden alle 4 meer van de traditionele quilts dat neemt niet weg dat er prachtige quilts te zien zijn. 


Vorig jaar heb ik bijna 1000 foto's gemaakt maar dat was ik nu niet van plan. 
Bovenstaande "quilt" vond ik mooi qua kleur en techniek, kijk ik van dichtbij is het  alleen een top, geen tussenvulling, geen achterkant en ook niet gequilt! 
Mijn reisgezelschap!
We hebben 4 gezellige dagen gehad samen.
Zodra mijn pc de foto's van mijn camera wil accepteren zal ik de rest van de foto's ook plaatsen want ik heb natuurlijk veel meer dan ik hier laat zien.
Deze vond ik ook erg mooi

En dit is een mooie om al je restjes in kwijt te kunnen, nou ja alle een beetje

En zo heet hij/ zij.
Wat een verschillen en wat een vreugd om dat allemaal te mogen bekijken!
Voor mij heeft dit niets met quilten te maken maar ik vond het wel erg leuk! Zo gebruik je je oude kleedjes ook nog èn je knikkers.
En ook een originele naam

Zomaar in een etalage 

De vloer van een winkel. Als je zwanger bent zie je allemaal zwangere vrouwen en iemand die quilt ziet overal patronen.
Bovenstaande 3 foto's horen bij elkaar: de hele quilt, de naam en een close-up

Ik kijk later wel hoe hij gedraaid moet worden.

Rechts Purple rain en links Hoog op de gele wagen ;-). Bij deze quilts stond de tekst van het lied en een QR-code die je doorlinkte naar YouTube, je had dan gelijk de muziek. Heel erg leuk, sta je in de kerk met Franse dames purple rain te zingen. De teksten kreeg ik er niet zonder schaduw op er hingen namelijk erg felle lampen.
Mijn lapjes aankopen


En nog een quilt die ik erg mooi vond















1 opmerking:

Willy zei

Dank je wel voor je reactie op mijn blog. Fijn dat jullie mee willen helpen aan het maken van dekens voor de Roemeense zigeunerkinderen.
Groetjes,