maandag 25 april 2011

LENTE

Op onze badkamer staat en wissellijstje met een gedichtenkaart van PLINT, min of meer regelmatig zet ik er een ander gedichtje in, al of niet toepasselijk naar de tijd van het jaar. Deze keer staat er van Annie M.G. Schmidt :
geachte cliënten, 't wordt lente,
wat zullen we nou 's voor prettigs gaan doen.
Geachte cliënten, 't wordt lente,
de merel zingt aria's in het plantsoen.
Hij heeft z'n tarief niet gewijzigd dit jaar,
dus wij doen het ook niet, we laten het maar.
Wat kan het ons schelen, die centen.
Hoogachtend, komma, 't wordt lente!

Terwijl ik het overtyp van de kaart zie ik dat het begint met een kleine letter en dat ze later dezelfde zin wel begint met een hoofdletter. Vreemd, maar misschien omdat het een fragment is? zal het eens proberen op te zoeken.

Het wordt niet alleen Lente, dat is het ook, het voelt als zomer maar aan de kleuren buiten kun je zien dat het Lente is. Wat zullen we voor prettigs gaan doen? Met 2 vriendinnen een 6 kilometerroute gelopen in het Dwiingelerveld. Aan het tere grijsgroene langs de rand van het meertje zie je dat de lente is begonnen.

Jammer dat ik geen geluid bij kan voegen (kan vast maar weet nog niet hoe) het was een oorverdovend kikkerconcert.
Bijna stapte ik er bovenop, hij bleef netjes wachten totdat ik de foto had gemaakt en toen ging hij naar de rest van zijn familie. Gezellig meekwaken denk ik.
Foto's doen de werkelijkheid tekort maar ik wilde jullie een klein beetje laten meegenieten.
Fijne dag.


Geen opmerkingen: