dinsdag 19 april 2011

Er was eens...

Het verhaal van de klosjes.

Er was eens iemand die Supergoof heette, hier lees je meer over haar. Ze heet trouwens zo, het is geen verleden tijd maar ik wilde een soort sprookje schrijven.
Haar blog lees ik al een hele tijd en ik geniet heel erg van haar verhalen èn van de quilts die ze maakt.
De klosjesquilt bleef maar in mijn hoofd zitten, ik las dat Ingrid (Supergoof) in Amerika stempels had gekregen van het klosje, dan hoef je geen mallen om te trekken maar gewoon stempelen op stof. Ideaal leek me dat. Bij Dorry hier gevraagd of zij ze nog had, helaas.
Toen de vraag waar ze te koop zouden zijn in Nederland op de Quiltkletserslijst geplaatst. Vervolgens krijg ik een mailtje van Shirley hier waarin stond ga eens kijken bij Tineke hier, zij is klaar met haar stempels en je kunt ze lenen. Dus ik kijken en meteen gemaild. Van Tineke kreeg ik een mailtje met de vraag of ik dicht bij Sebaldeburen woonde want daar moest ze de volgende dag zijn en kon ze de klosjes zo meenemen.
Sebaldeburen? daar ging Joke heen voor een workshop van Jinny Beyer, dus Joke gebeld, kun je de stempels voor me meenemen? dan kom je lekker op de terugweg van de workshop bij me eten (ik woon halverwege haar huis en Sebaldeburen) zo gezegd zo gedaan.
En weet je, alles door het quilten en door internet. Joke heb ik leren kennen via een quiltlijst, Shirley en Dorry ook. Tineke heb ik nog nooit persoonlijk ontmoet zij is redacteur van Quilt en zo  hier en ik kende haar van de foto die voor in het blad staat.
We wonen allemaal een aantal uren van elkaar vandaan, normaal gesproken zouden we elkaar helemaal niet kennen. Ik vind het enig! Er zitten ook heel veel goede kanten aan het internet. En dat is dan het eind van het sprookje, het is goed afgelopen! De stempels worden druk gebruikt, een collega van me is er ook aan begonnen.

1 opmerking:

Anne Claudine zei

Oh, Oh, heb je het virus over gedragen??
En is ze blij met de 'besmetting'? ;-)))